کاربردها و مشخصات فنی دیافراگم سیل را بیشتر بشناسید

  1. خانه
  2. ابزار دقیق
  3. دیافراگم سیل diaphragm Seal
MegaControl-Co.com

دیافراگم سیل چیست؟

دیافراگم سیل در هر صنعتی وجود دارد که توانسته کاربردهای مخصوص به خود را داشته باشد. همچنین هر کدام از این دیافراگم ها قابلیت های مختلفی را دارند و با ویژگی هایی که در اختیار دارند می توانند کارهای بسیار گسترده ای را به انجام برسانند.

جالب است بدانید که نام دیگر دیافراگم سیل، دیافراگم آب بندی و یا دیافراگم درز بندی میباشد. این دستگاه دارای طراحی خاص و منحصر بفردی می باشد و برای آن که قدرت منتقل کردن فشار به درون دستگاه ها و محیط های ایزوله را داشته باشد، معمولا در مراحل ساخت آن از یک غشای انعطاف پذیر استفاده میکنند.

کمپانی های تولید کننده دیافراگم سیل

کمپانی Rosemountمدل 1199
کمپانی Yokogawaمدل EJA118W - EJX118W - EJXC80
کمپانی Endressمدل FMD78 - FMD77
کمپانی Wikaمدل 990.36 - 990.24 - 990.10 - 990.31 - 990.27 - 990.34 - 990.18
دیافراگم سیل

احتراما جهت درخواست مشاوره فنی و مهندسی، نام و تلفن خود را وارد نمایید.
همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.
پیشاپیش از صبر و همکاری شما متشکر هستیم.

نام *
این فیلد را پر کنید
تلفن *
این فیلد را پر کنید

با عرض پوزش کلیه قیمت ها در حال بروزرسانی می باشد، لطفا جهت استعلام قیمت خرید با واحد فروش تماس حاصل نمایید.

 

 

فهرست مطالب

> هدر 2
.  > هدر 3
.    > هدر 4
.      > هدر 5
.        > هدر 6

با اسکن QR CODE بالا، میتوانید این مقاله را در تلفن همراه خود مطالعه بفرمایید

ویکا 990.22
ویکا 990.27
ویکا 990.36

Certificate of Calibration
Certificate of origin
Certificate of conformity
Warranty card

  • در صورت مخدوش شدن شماره سریال مندرج بر روی قاب دستگاه و عدم امکان تطبیق میان شماره سریال دستگاه و برگه ضمانت، دستگاه خارج از تعهد ضمانت مورد خدمات پشتیبانی قرار خواهد گرد.
  • صدمات ناشی از حوادث طبیعی و غیر مترقبه، نوسانات برق، استفاده نادرست، ضربه فیزیکی، آتش سوزی و دست کاری توسط افراد غیر متخصص شامل این ضمانت نامه نمی باشد.
  • شرایط نگهداری دستگاه ( بازه دمایی و بازه رطوبتی) ، از سایت مرجع مطالعه و رعایت گردد در غیر این صورت دستگاه یا قطعه شامل گارانتی نمی گردد.

بدنبال کدام سریال هستید ؟ ( بررسی گارانتی محصولات )

مدارک اصالت کالا

Certificate of Calibration
Certificate of origin
Certificate of conformity
Warranty card

شرایط گارانتی
  • در صورت مخدوش شدن شماره سریال مندرج بر روی قاب دستگاه و عدم امکان تطبیق میان شماره سریال دستگاه و برگه ضمانت، دستگاه خارج از تعهد ضمانت مورد خدمات پشتیبانی قرار خواهد گرد.
  • صدمات ناشی از حوادث طبیعی و غیر مترقبه، نوسانات برق، استفاده نادرست، ضربه فیزیکی، آتش سوزی و دست کاری توسط افراد غیر متخصص شامل این ضمانت نامه نمی باشد.
  • شرایط نگهداری دستگاه ( بازه دمایی و بازه رطوبتی) ، از سایت مرجع مطالعه و رعایت گردد در غیر این صورت دستگاه یا قطعه شامل گارانتی نمی گردد.
سریال نامبر

بدنبال کدام سریال هستید ؟ ( بررسی گارانتی محصولات )

رزومه شرکت

بررسی و شناسایی دیافراگم سیل

تعریف دیافراگم سیل

در هر صنعتی یک سری از ابزارها وجود دارند که توانسته اند کاربردهای مخصوص به خود را داشته باشند. همچنین هر کدام از این ابزارها قابلیت های مختلفی را دارند و با ویژگی هایی که در اختیار دارند می توانند کارهای بسیار گسترده ای را به انجام برسانند. از جمله این ابزارهای مهم می توان به دیافراگم سیل اشاره کرد.
این ابزار ایفاکننده نقش بسیار مهمی در انواع پالایشگاه های و کارخانه های صنعتی است. نقش اصلی ای که این ابزار بر عهده دارد این بوده که می تواند فشار را در مکان های ذکر شده با کیفیت و عملکرد بسیار بالایی کنترل نماید. البته پالایشگاه ها و کارخانه هایی که قصد دارند به منظور کنترل کردن فشار از این نوع دیافراگم ها استفاده کنند، محصولات آن ها باید شامل مواد خورنده باشند و این یک شرط بسیار بزرگ و ویژه به شمار می رود.
دیافراگم سیل در انواع مختلفی وجود دارد و این موضوع کاملا طبیعی است. چرا که هر یک از سیالات ویژگی ها و حالات خاص خودشان را دارند و همین مورد باعث شده است تا بتوان طراحی های مختلفی از این ابزار را مورد استفاده و کاربرد قرار داد.
موارد بسیار مهمی در رابطه با این ابزار وجود دارند که هر کدام از آن ها نیازمند توجه خاصی هستند. به خاطر اهمیتی که این موضوع با خود به همراه دارد قصد داریم در ادامه این مطلب شما را با موارد بسیار قابل توجه در انواع دیافراگم ها آشنا سازیم. از این رو تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

فیلم نحوه عملکرد روتامتر

(((( بلوک متنی ))))

پادکست ...

(((( بلوک متنی ))))

سیل شیمیایی

استعلام قیمت و خرید دیافراگم سیل ویکا

جهت مشاوره و خرید انواع سری 990 با کارشناسان این شرکت تماس حاص فرمایید.

در ابتدا تعریف دیافراگم سیل را بدانید

قسمت های تشکیل دهنده دیافراگم سیل

اولین موردی که می توانیم در رابطه با این ابزار مورد بررسی قرار دهیم، تعریف کلی آن است. این ابزار با نام های دیگری نیز شناخته شده است که از جمله آن ها می توان به دیافراگم آب بندی و یا دیافراگم درزبندی اشاره داشت.
در واقع می توان اینطور بیان کرد که این ابزار به خاطر کاربردهایی که دارد، از طراحی خاصی برخوردار است. بدین صورت که برای اینکه بتوانید فشار را درون دستگاه ها و یا یک محیط ایزوله انتقال دهد، نیازمند استفاده از یک غشای انعطاف پذیر است.
شاید در ابتدای کار این تصور را داشته باشید که ساختمان و کارکرد این ابزار پیچیده است. در صورتی که پس از مدتی بهره بردن از آن می توانید به این موضوع پی ببرید که از عملکرد تقریبا ساده ای برخوردار است و می تواند تغییرات فشار را به یک میزان کاملا مطلوب برساند که این امر در دو طرف پرده های نازک و انعطاف پذیر انجام می گردد.
برای اینکه با این موضوع و نوع عملکرد دیافراگم سیل بیشتر آشنا شوید، به این مثال جامع توجه کنید. در ابتدا پرده آماده شده باید بین یک سیال و همچنین یک دستگاه فشارسنج قرار بگیرد. دستگاه های فشار سنج انواع مختلفی را به خود اختصاص داده اند که از جمله آن ها می توان به ترانسمیتر اختلاف فشار و یا ترانسمیتر فشار اشاره کرد.
اگر فشار مورد نظر در سیال مربوطه تغییر پیدا کند، باعث می شود تا ظاهر و شکل کلی دیافراگم عوض شود. نتیجه ای که این موضوع با خود به همراه خواهد داشت این بوده که اختلاف فشار در دستگاه تهیه شده، یعنی فشار سنج که می تواند ترانسمیتر باشد، نشان داده می شود.
لازم به ذکر این نکته می باشد که تغییرات فشار تنها شامل این موضوع نمی شود و هر گونه موردی که باعث می شود در ظاهر دیافراگم تغییراتی ایجاد شود، در قالب تغییرات فشار در ترانسمیتر اختلاف فشار نمایش داده می شود.

قسمت هایی که تشکیل دهنده دیافراگم سیل می باشند را بشناسید

کاربردهای دیافراگم آب بندی

از دیگر موارد مهمی که درباره دیافراگم سیل وجود دارد، قسمت های تشکیل دهنده آن است. برای اینکه قسمت هایی که تشکیل دهنده این ابزار هستند را مورد بررسی قرار دهیم، در ابتدا نیاز است تا با انواع مختلف آن آشنایی پیدا کنید.
به طور کلی سیل های دیافراگمی در دو گروه مجزا جای داده می شوند و با نام های زیر شناخته شده اند:

  1. دیافراگم های فلنجی
  2. دیافراگم های قوطی مانند

هر کدام از این گزینه های ذکرشده شکل مخصوص به خود را دارند و در طراحی های متعددی برای استفاده در پالایشگاه ها و کارخانه های صنعتی عرضه می شوند. دیافراگم هایی که به صورت فلنجی هستند، همانطور که از نامشان مشخص است، از دو فلنج تشکیل شده اند. بین این فلنج ها یک غشای نازک قرار داده شده است. این غشا همان پرده دیافراگم مورد نظر ما است.
پرده ها دو سمت مختلف دارند که هر کدام از آن با گزینه مختلفی در ارتباط است. به عنوان مثال یک سمت از پرده دیافراگم سیل با سیال مورد نظر در ارتباط می باشد، در حالی که بخش و یا سمت دیگر آن باید با ماده خاصی پر شود. این ماده می تواند گزینه های مختلفی را در بر بگیرد که از جمله آن ها می توان به روغن های گلیسیرین و یا روغن های سیلیکون اشاره کرد.
در مورد دیافراگم های قوطی مانند قضیه کاملا متفاوت می باشد. این دیافراگم ها که طراحی آن ها به صورت اینتگرال می باشند، از محفظه ای برخوردار هستند که شکل ظاهری آن ها در قالب قوطی است. حالا پرده دیافراگم در داخل این قالب های قوطی مانند قرار می گیرند و قسمت های دیگر آن در حالت نسبی از ابزارهای فلنجی قرار داده می شوند.

هر آنچه باید درباره کاربردهای دیافراگم آب بندی بدانید

تفاوتی ناشناخته بین دیافراگم

از دیگر مواردی که در دیافراگم سیل اهمیت بالایی را به خود اختصاص داده است، کاربرد آن می باشد. شاید این سوال برای شما به وجود آمده باشد که تا وقتی که فشارسنج ها یا ترانسمیترها هستند، چه نیازی به این دیافراگم ها وجود دارد و یا کاربرد دقیق آن ها چه چیزی می تواند باشد.
در واقع می توانیم اینطور بیان کنیم که برخی از شرایط وجود دارند که ما نمی توانیم بین سیال و فشارسنج یک تماس مستقیم را بر قرار کنیم. چرا که ضررهای بسیار زیادی در این باره وجود دارند. دلیل این موضوع نیز بدین صورت بوده که مواد خاص بسیار زیادی در کارخانه ها و پالایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند که خاصیت های مختلفی را به خود اختصاص داده اند.
از جمله این خاصیت ها و ویژگی ها می توان به خورندگی بالا، اسیدیته بالا، غلظت ویسکوزیته بالا و همچنین سیالاتی که قابلیت برودتی دارند، اشاره کرد. اگر هر کدام از این موارد با این خاصیت ها با ترانسمیتر و یا فشارسنج برخورد کنند، در آن صورت عملکرد آن ها با اختلال مواجه خواهد شد و نمی توان منتظر یک نتیجه درست و قابل اعتماد باشد.
البته لازم به ذکر این نکته می باشد که ترانسمیترهایی وجود دارند که از جنس مونل هستند و می توانند مقاومت بالایی را از خود به اشتراک بگذارند. به همین علت می توان از آن ها در تماس با این مواد نیز بهره برد. ولی به طور کلی استفاده از این ترانسمیترها پیشنهاد نمی شود.
چرا که اگر ما در مکانی باشیم که به تعداد بالایی از این فشارسنج ها نیاز باشد، نمی توان به راحتی آن ها را تهیه نمود. چرا که از قیمت بالایی برخوردار هستند و نمی توان آن را در بین راه های مقرون به صرفه و یا به اصطلاح اقتصادی قرار داد. به همین علت با وجود تمامی این تفاسیر می توان به این نتیجه دست پیدا کرد که بهترین گزینه برای بهره بردن، استفاده از انواع دیافراگم سیل است.
همانطور که در ابتدای متن نیز اشاره شد، این دیافراگم ها در بین سیال و فشارسنج ما قرار می گیرد و از این طریق می تواند فشار به وجود آمده را انتقال دهد و باعث کنترل و برگشت به حالت عادی شود. البته نگرانی های بسیار زیادی نیز در رابطه با این ابزارهای کنترل فشار وجود دارند که قابل کنترل هستند.
این دستگاه ها خطای 1.6 را دارند. به همین علت قبل از اینکه تصمیم به استفاده از آن ها بگیرید، باید حتما نسبت به کالیبره کردن آن ها اقدام نمایید.

تفاوتی ناشناخته بین دیافراگم و دیافراگمی که باید بدانید

وظایف دیافراگم سیل

دنیای ابزارها پر از سوالات مختلف است و می تواند ذهن هر کسی را به چالش بکشاند. از جمله این سوالات رایج می توان به این مورد اشاره کرد که آیا بین دو اصطلاح دیافراگم و یا دیافراگمی تفاوتی وجود دارد و یا می توان آن ها را به جای یک دیگر به کار برد.
متاسفانه موضوعی که کمتر کسی به آن توجه می کند، پاسخ همین سوال است. اگر بخواهیم به صورت کلی این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم می توانیم اینطور بیان کنیم که دیافراگم و یا دیافراگم سیل یک ابزار جداگانه است و زمانی از آن استفاده می کنیم که بخواهیم فشار موجود را انتقال دهیم و برای داشتن عملکرد باید آن را بین بین دو گزینه سیال و ترانسمیتر قرار دهیم.
در حالی که زمانی از لفظ دیافراگمی استفاده می کنیم که مجموعه ای از ابزارهای تشخیص را داشته باشیم. ابزارهایی که برای کاهش خطای موجود در فشارها مورد کاربرد قرار می گیرند، با همین نام لفظ به کار گرفته می شوند.
همچنین شما می توانید در کارخانه های صنعتی خود از هر دو گزینه به صورت همزمان استفاده کنید و هیچگونه مشکلی در این باره وجود ندارد و می توانید قابلیت های مختلفی را از هر کدام آن ها مشاهده نمایید. این بدان معناست که هیچگونه برتری نسبت به آن ها وجود ندارد ولی اگر بخواهیم هر دو را نسبت به یک دیگر قیاس کنیم، می توانیم اینطور بیان کنیم که در دیافراگمی شاهد دو ابزار هستیم.
هر چند این دو ابزار با یک دیگر متفاوت هستند ولی کاملا هماهنگ با یک دیگر به پیش می روند و می توان آن ها را در شرایط و سیستم های متعدد نصب کرد. اگر از این ابزارها استفاده کنیم، مزیت های زیادی را می توانید به دست بیاورید که از جمله آن ها می توان به کالیبره کردن راحت تر به صورت همزمان اشاره کرد.

وظایفی که دیافراگم سیل بر عهده دارد

تجهیزات جانبی که در دیافراگم های سیل وجود دارند

هر ابزاری از آن جهت در صنعت کاربرد پیدا می کند که بتواند وظایف مختلفی را بر عهده بگیرد و دیافراگم سیل نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. اگر بخواهیم یک بررسی کلی را بر روی این موضوع انجام دهیم، می توانیم اینطور بیان کنیم که انواع دیافراگم ها در سیستم های مختلف دو وظیفه مختلف را بر عهده گرفته اند که هر یک از آن ها اهمیت مخصوص خود را دارند و مستلزم توجه و دقت بسیار زیادی هستند.
این دو وظیفه به شرح زیر هستند:
1. انواع دیافراگم ها این وظیفه را دارند تا بر اساس ساختاری که دارند ابزار اندازه گیری را از محیط اندازه گیری آن به طور کامل جدا کند تا عملیات انتقال فشار به درستی انجام شود که بارها نیز به این وظیفه مهم در طول متن اشاره گردید.
2. همچنین از دیگر وظایفی که این دیافراگم بر عهده دارد این بوده که باید فشار را انتقال دهد. انتقال فشار از طریق مقیاس اندازه گیری انجام می شود.
برای انجام دادن هر کدام از این وظایف، نیاز است تا شرایط مختلفی پابرجا باشد. زمانی که یک قسمت از دیافراگم در تماس با فرآیند مورد نظر قرار می گیرد، باید با استفاده از یک دیافراگم که از قابلیت انعطاف پذیری برخوردار می باشد، ایزوله شود.
همچنین بین فضای دیافراگم و سنسور اندازه گیری، خالی می باشد. به همین علت برای پر کردن آن می توان از روغن های مناسب و کاربردی استفاده کرد.
لازم به ذکر این نکته می باشد که گاهی اوقات نیاز است تا اثرات دما که ممکن است بر سنسورهای اندازه گیری به وجود بیایند، کاهش پیدا کند. به همین علت از راه ها و روش های مختلفی بهره گرفته می شود که از جمله مناسب ترین آن ها می توان به این مورد اشاره داشت که بهتر است بین دیافراگم و همچنین ابزار اندازه گیری تهیه شده، یک کپیلاری در نظر گرفته شود.
برای این که فشار به مایع مورد نظر انتقال پیدا کند، نیاز است از ماده ها و یا پارامترهای مختلفی کمک گرفته شود. فاکتور الاستیک بهترین گزینه برای این کار است. همچنین بعد از این مرحله فشاری که وجود دارد باید از مایعات عبور کند و از آن جا به سنسور اندازه گیری ترانسمیتر یا فشارسنج منتقل می شود.

تجهیزات جانبی که در دیافراگم های سیل وجود دارند

هر ابزاری یک سری از تجهیزات جانبی را نیز دارد و دیافراگم سیل از این قاعده مستثنی نیست. هر یک از این تجهیزات ویژگی های خاص خودشان را دارند و از این قابلیت برخوردار هستند تا وظایف متعددی را در درون دستگاه های مورد نظر به انجام برسانند. از جمله این تجهیزات می توان موارد زیر را نام برد:

  1. کولینگ المنت
  2. شیر سوزنی
  3. کلمپ
  4. فلنج
  5. منیفولد ولو
  6. کپیلاری
  7. اسنابر

هر کدام از موارد ذکرشده مشخصه های گوناگونی را دارند و برای اینکه بتوانید بهترین عملکرد را از آن ها شاهد باشید، همراه با گیج فشارهای مختلف نصب می شوند.

معروف ترین برندی که در بازار وجود دارد

استعلام قیمت و خرید دیافراگم سیل روزمونت

جهت مشاوره و خرید انواع 1199 با کارشناسان این شرکت تماس حاص فرمایید.

معروف ترین برندی که در بازار وجود دارد

دیافراگم سیل ویکا مدل 990.26

از آنجایی که دیافراگم سیل کاربردهای متنوعی را به خود اختصاص داده است و جزو ضروری ترین ابزارها به شمار می رود، شرکت ها و برندهای مختلفی وجود دارند که در زمینه ساخت آن فعالیت دارند. از جمله معروف ترین این برندها می توان به کمپانی ویکا اشاره کرد. ویکا یک کمپانی آلمانی است که تا به حال توانسته بهترین ابزارها و تجهیزات دقیق را تولید و به بازار ارائه دهد. به غیر از دیافراگم می توانید شاهد تولید محصولات دیگری باشید که از آن ها می توان به گیج فشار، انواع فشار سنج و… اشاره داشت.
لازم به ذکر این نکته می باشد که در حال حاضر اصلی ترین کشوری که متقاضی محصولات ویکا می باشد، ایران است و به نوعی پیشتاز در این کار به شمار می رود. برند ویکا تا به حال توانسته انواع مختلفی از این ابزارهای اندازه گیری و کنترل فشار را به بازار عرضه کند و هر کدام از آن ها ویژگی ها به خصوصی دارند.
به خاطر همین ویژگی ها و مشخصه ها می باشد که در حال حاضر یکی از گسترده ترین برندها و کمپانی ها در سرتاسر جهان به شمار می رود.

با چند مدل مختلف از دیافراگم سیل آشنا شوید

چند مدل دیافراگم سیل

مدل های مختلفی از دیافراگم های سیل در بازار موجود هستند که شما با مراجعه می توانید گزینه مورد نیاز خودتان را خریداری کنید. به همین علت قصد داریم تا در این مطلب شما را با چند مورد از مدل های محبوب آشنا سازیم. پس با دقت بالایی ادامه مطلب را دنبال کنید.

دیافراگم سیل ویکا مدل 990.26

این نوع دیافراگم در ابعاد و اندازه های مختلفی در بازار موجود می باشد. همچنین نوع تولید آن کاملا مطابق با استانداردهای جهانی می باشد. نحوه نصب این نوع دیافراگم می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال می توان از آن به صورت مستقیم بهره برد و یا در صورت نیاز آن را به همراه کپیلاری دیافراگم سیل به یک گیج فشار متصل نمود.
مشخصات مختلفی را می توان در رابطه با این دیافراگم مورد بررسی قرار داد که از جمله مهم ترین آن ها موارد زیر را شامل می شوند:

  1. اتصال به فرآیند
  2. اتصال به تجهیز
  3. رنج فشار
  4. متریال

اتصال به فرآیند و همچنین اتصال به تجهیز در بین مشخصه های سایز قرار می گیرند. اتصال به فرآیند این ابزار به دو صورت ½ و 1 می باشد. همچنین اتصال به تجهیز آن در قالب کپیلاری، NPTF “ ¼ و NPTF “ ½ است.
رنج فشار اختصاص داده شده به این دیافراگم سیل inH20 200 می باشد و تا کلاس 300 نیز ادامه دارد. متریال ها از دیگر مشخصه های مهمی به شمار می روند که در این مورد می توان به بررسی کامل آن پرداخت. متریال هایی که برای ساخت این نوع دیافراگم به کار می روند، شامل موارد مختلفی می شوند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. استنلس استیل 304 و استنلس استیل 306
2. هستلوی
3. مونل
4. برنج

دیافراگم سیل ویکا مدل 990.26

از دیگر انواع دیافراگم سیل می توان به نوع کلمپی 990.22 اشاره داشت که همراه با خود مشخصه های مختلفی را دارد. این دیافراگم ها در سایزهای مختلفی وجود دارند که از آن ها می توان به 1 اینچ، 1.5 اینچ، 2 اینچ و در نهایت 2.5 اینچ اشاره داشت. جنس بدنه این محصول از استنلس استیل 316 بوده و می توانید مقاومت بالایی را از آن شاهد باشید. همین امر باعث طولانی شدن مدت عمر مفید آن خواهد شد.

دیافراگم مهره ماسوره ای 990.18

نوع دیگری از دیافراگم ها به صورت ماسوره ای و با کد 990.18 هستند. جنس بدنه این محصول نیز همانند مورد قبلی از استنلس استیل 316 بوده و کانکشن آن نیز NPT ½ است. بازه فشاری که می توانید در این از محصولات مشاهده کنید حداقل 10 بار بوده و بیشترین آن نیز 40 بار است.
چهار نوع فشار سنج در این دیافراگم بر اساس اندازه که هستند، تعبیه گردیده اند. به عنوان مثال یکی از این فشارسنج ها قطر صفحه ای به اندازه 6 سانت دارد و حداقل باری که می تواند تحمل کند 6 بار بوده و این رقم تا 40 بار ادامه دارد.
نوع دیگری از فشارسنج های آن نیز قطر صفحه ای معادل با 10 سانت دارد که حداقل باری که قادر به تحمل آن است، 16 بار است. همچنین بیشتر بار تحمل شده در این دیافراگم همانند گزینه قبلی 40 بار می باشد.
البته گزینه های ذکر شده برای زمانی است که اندازه دیافراگم شما DN25 باشد. در صورتی که اندازه دیافراگم مربوطه شما DN32 باشد، مشخصه های متفاوتی را دارد. به عنوان مثال یکی از فشارسنج های آن قطر صفحه 6 سانتی را دارد و می تواند 4 بار تا 40 بار را تحمل کند. همچنین در صورتی که فشار سنج تعبیه شده قطر صفحه 10 سانتی را به خود اختصاص داده باشد، در آن صورت شاهد حداقل فشار 10 بار و حداکثر 40 بار خواهید بود.
آخرین نوع از این اندازه ها نیز مربوط به دو گزینه DN40 و DN50 می شود. حداقل باری که این دو سایز می توانند تحمل کنند نسبت به سایز گزینه ها کمتر می باشد و رقم 2.5 بار را به خود اختصاص داده است. در حالی که حداکثر فشار تحمل شده در آزمایش ها همانند نمونه های قبلی 40 بار است.

حکم نهایی را بدانید

دیافراگم ها می توانند در انواع مختلفی وجود داشته باشند که در این مطلب به بررسی چند نمونه از آن ها پرداختیم. اگر می خواهید یکی از آن ها را انتخاب کنید، در ابتدا نیاز است تا نوع سیال و همچنین نوع ترانسمیتر خود را شناسایی کنید تا بعدها هیچ مشکلی به وجود نیاید و دیافراگم سیل شما بتواند با عملکرد بسیار عالی به کار خود ادامه دهد. شما در صورت نیاز می توانید از چند گزینه ذکر شده استقبال نمایید.

اصلی ترین کاربرد دیافراگم که باید بدانید

دیافراگم ها

در مباحث قبلی در رابطه با کاربردهای دیافراگم سیل موارد و نکات مهمی را بیان کردیم ولی هر ابزاری یک کاربرد به خصوص دارد که از تمامی موارد پر اهمیت تر است. مانند چیزی که می خواهید درباره کاربردهای ویژه دیافراگم بدانید.
برای اینکه بتوان از یک سیال در برابر عوامل مختلفی از جمله سنسورهای فشار مراقبت کرد، نیاز به حضور یک ابزار می باشد که در این مورد دیافراگم مناسب ترین گزینه به شمار خواهد رفت. در یک نگاه کلی می توان کاربردها را به صورت زیر تقسیم بندی کرد و از آن ها نهایت بهره و استفاده را برد:
1. سیستم های پنوماتیکی یکی از اصلی ترین مواردی به شمار می روند که می توانید حضور دیافراگم سیل را در آن ها مشاهده نمایید. کوچک ترین تغییرات فشاری در این دسته از سیستم ها باید حذف و کنار گذاشته شوند که این امر به وسیله این سیستم ها انجام می گردد.
2. گاهی اوقات سطح فلزی که بر روی سنسورها وجود دارند، باعث خواهد شد تا سیال مورد نظر ما آلوده شود. به همین علت برای جلوگیری از این مورد به این دیافراگم ها نیاز است.
3. فرآیندهای بهداشتی نیز می توانند از حضور انواع دیافراگم ها بهره ببرند. چرا که گاهی اوقات سیال ها زمانی که در پورت فشار جمع می شوند، باعث وارد شدن آسیب به فشار سنج می شوند. به همین علت نیازمند تعمیر خواهد شد. از این رو برای جلوگیری از این پیامدها نیاز به استفاده از انواع مختلف دیافراگم ها است.
پس سه گزینه ذکرشده را می توان به در بین اصلی ترین کاربردهایی جایی داد که انواع مختلف دیافراگم های سیل قادر به انجام آن هستند.

صنایع مختلفی که می توانند از دیافراگم سیل بهره ببرند

دیافراگم سیل کلمپی 990.22

صنایع بسیار گسترده ای وجود دارند که هر کدام از آن ها این قابلیت را دارند که بخشی از نیازهای یک جامعه و یا کشور را برآورده نمایند. در هر کدام از این صنایع گوناگون تجهیزات و ابزارهای خاصی مورد استفاده و بهره وری قرار می گیرند که از جمله آن ها می توان به دیافراگم سیل اشاره کرد.
حالا این سوال به وجود می آید که کدام یک از صنایع می توانند از این ابزار کنترل و انتقال فشار استفاده کند. صنایع غذایی و صنایع دارویی نمونه ای از این صنعت ها به شمار می روند. دیافراگم هایی که در هر کدام از این موارد استفاده می شوند، کاربردها و ویژگی های خاص خودشان را دارند.
به عنوان مثال مدل دیافراگمی که در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد، سیلیکونی است. چرا که سیلیکون می تواند ویژگی های مختلفی را از خود به نمایش بگذارد. از این امتیازات و مزیت ها می توان به گزینه های زیر اشاره داشت:
1. حرارت بر روی آن ها تاثیری ندارد و به نوعی ضد حرارت هستند.
2. روغن نیز همین اثر را دارد و به نوعی ضد روغن است.
3. در برابر اسید مقاومت بالایی را از خود نشان می دهد.
4. در برابر فشار و همچنین آب شور دریا نیز مقاوم است و می تواند عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد.
گزینه های ذکرشده در بین ویژگی ها و مزیت های دیافراگم صنایع غذایی قرار می گیرند و می توانند گزینه مناسبی برای بهره وری به شمار بروند.
دیافراگم دارویی نیز باید بتواند از ویژگی های مختلفی بهره مند باشد. به عنوان مثال سیلیکون ها مناسب ترین گزینه ها هستند. چرا که ویژگی های به خصوصی را شامل می شوند. به عنوان مثال می توانید شاهد مقاومت بالایی آن ها در برابر دماهای بالا و پایین برودتی و حرارتی باشید.
همین مورد باعث گردید است تا استفاده از این دیافراگم ها در صنایع دارویی، غذایی، الکتریکی و همچنین بهداشتی رشد بسیار بالایی را داشته باشد و در آینده ای نه چندان دور کاملا همه گیر باشد و شرکت های مختلفی برای ساخت آن ها در تلاش باشند.
به غیر از این موارد دیافراگم سیل ( diaphragm seal ) می تواند در انواع و شکل های مختلفی وجود داشته باشند که از رایج ترین و پر استفاده ترین آن ها می توان به دیافراگم تخم مرغی، دیافراگم فلنچ، دیافراگم شش پیچ و در نهایت دیافراگم هشت پیچ اشاره داشت.
هر کدام از گزینه ها ویژگی های خاص خودشان را دارند و می توانند در صنایع ذکرشده و یا متفاوت تر، کاربردهای به خصوصی را از خود به نمایش بگذارند.

در خرید دیافراگم سیل به فاکتورهای مختلفی باید توجه کنید

دیافراگم مهره ماسوره ای 990.18

زمانی که شما قصد خریداری دیافراگم سیل برای راه انداختن کارهایتان از جمله کنترل فشار را دارید، باید به فاکتورهای متعدد و گوناگونی توجه داشته باشید. اگر می خواهید دیافراگم شما در هنگام استفاده، عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارد، حتما و حتما باید به نوع سیال و همچنین جنس پرده دیافراگم توجه کنید.
چرا که پرده ها در جنس های مختلفی وجود دارند و هر کدام از آن ها می توانند کاربرد و عملکرد مخصوص به خود را داشته باشند. از این رو حتما قبل از خرید خود باید به نوع موادی که در پالایشگاه ها و کارخانه ها وجود دارند، توجه نمایید.
نوعی از این پرده ها از جنس غیر فلزی هستند. این مدل از پرده های دیافراگمی ساخته شده از الاستومرهای عمومی و تخصصی می باشد که از جمله آن ها می توان به انواع پلاستیک های پلیمری اشاره کرد. این دسته از دیافراگم ها از این قابلیت برخوردار هستند تا بتوانند ویژگی های مختلفی را از خود به اشتراک و نمایش بگذارند که هر یک از آن ها باعث یک عملکرد ویژه خواهند شد.
دیافراگم هایی که ساخته شده از پلاستیک های پلیمری هستند، می توانند مقاومت بالایی را در شرایط مختلفی اعم از مواد خورنده از خود نشان دهند. البته لازم به ذکر این نکته طلایی می باشد که از این دیافراگم ها تنها می توانید در شرایط خاصی استفاده کنید و محدودهای فشاری در آن ها وجود دارند.
نوع دیگری از دیافراگم سیل، انواع فلزی می باشد که آن نیز توانسته از جنس های مختلفی ساخته شود. در یک دسته بندی کلی می توان اینطور بیان کرد که دیافراگم های فلزی ساخته شده از انواع آلیاژها هستند. این آلیاژها می توانند استنلس استیل و یا فولاد زنگ نزن باشند.
همچنین هر کدام از این آلیاژها از گریدهای مختلفی برخوردار هستند که اصلی ترین دلیل برای به وجود آمدن ویژگی های مختلف به شمار می روند. از جمله این گریدها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  1. مونل
  2. اینکونل
  3. تانتالیوم
  4. تیتانیوم

همچنین این نوع از دیافراگم های فلزی در طراحی ها و انواع مختلفی وجود دارند که از رایج ترین آن ها می توان به نوع صاف و یا نوع چین دار اشاره کرد.
از دیگر فاکتورهایی که در زمینه خرید دیافراگم سیل تاثیرگذار هستند، می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  1. نوع سیال
  2. درجه حرارت اعمالی
  3. جنس لوله
  4. فشار گرم
  5. فشار سیال
  6. نوع ترانسمیتر

مقاومتی که این دیافراگم ها باید از خود نشان دهند، بسیار مهم و مورد توجه می باشد. چرا که باید ابزار اندازه گیری و همچنین محیط اندازه گیری از یک دیگر جدا شوند و این امر توسط دیافراگم سیل انجام می گردد. به همین علت است که در خرید باید به شرایط محیطی و همچنین سیال مورد نظرتان توجه کنید تا بتوانید شاهد یک مقاومت بالایی باشید.
پس از قبل از نهایی کردن خرید خود حتما به این دسته از موضوعات توجه داشته باشید تا متحمل ضررهای اقتصادی نشوید.

استعلام قیمت و خرید دیافراگم سیل یوکوگاوا

جهت مشاوره و خرید انواع EJA118 با کارشناسان این شرکت تماس حاص فرمایید.

قیمت دیافراگم نیز مانند موارد دیگر اهمیت دارد

بدون شک از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در انتخاب یک ابزار و یا محصول قیمت و هزینه است که باید برای آن پرداخت شود. دیافراگم سیل نیز قیمت مخصوص به خود را دارد و هزینه خاصی برای آن در صنایع گوناگون باید پرداخت کرد. قیمت دیافراگم بر اساس موارد خاصی تعیین می شود که از اصلی ترین آن می توان به نوع برند و همچنین مدل خاص اشاره داشت.
قاعدتا هر چقدر یک برند شناخته شده تر باشد و کیفیت بالایی را به خود اختصاص داده است باشد، دیافراگم های تولیدی آن قیمت بالاتری را دارند. همچنین اگر مدلی از دیافراگم مشخصه های بهتری را با خود به همراه داشته باشد، به طبع هزینه های پرداختی آن نیز افزایش خواهد یافت.
از این رو اگر مبحث هزینه ای برای شما اهمیت دارد، در ابتدا باید انواع مختلفی از دیافراگم ها را مورد بررسی قرار دهید و بر اساس نوع و میزان نیازی که دارید، یکی و یا چندین مدل از آن ها را برای کار خودتان انتخاب نمایید و در نهایت از آن ها بیشترین استفاده را داشته باشید.

قیمت دیافراگم
خرید دیافراگم سیل

درباره سیل شیمیایی هم بدانید

در کنار دیافراگم سیل موارد دیگری نیز وجود دارند که می توانند اهمیت خاص خودشان را داشته باشند. سیل شیمیایی نمونه ای از این گزینه ها به شمار می رود. حالا شاید این سوال برای شما به وجود بیاید که چه زمانی از این سیل ها بهره گرفته می شود. گاهی اوقات ممکن است به خطوط لوله، تجهیزات و به طور کلی دستگاه های مختلف آسیب های زیادی وارد شود.
به همین برای اینکه بتوانیم از این خطرات احتمالی جلوگیری کنیم، نیاز است تا فشار سیالات را در داخل تمامی دستگاه ها، لوله ها و مخازن اندازه بگیریم. برای اینکه فرآیند اندازه گیری به راحتی، با سرعت و با دقت بالایی طی شود، نیاز است تا از ابزارها و تجهیزات مناسبی استفاده شود. همانطور که اشاره شد، سیل شیمیایی بهترین گزینه برای این امر و فرآیند به حساب می آید.
سیل های شیمیایی نیز انواع مختلفی دارند و هر کدام از مدل های آن ویژگی های مخصوص به خود را دارند که در ادامه این مطلب به معرفی یک نمونه از آن ها می پردازیم.

سخن آخر

دنیای ابزارها و تجهیزات اندازه گیری بسیار گسترده بوده و هر کدام از آن ها وظایف مخصوص به خود را دارند. یکی از این ابزارها دیافراگم سیل بوده که با نام های دیگری نیز در بازار شناخته شده است. این دیافراگم ها انواع مختلفی را به خود اختصاص داده اند و در شکل های مختلفی وجود دارند. به همین علت کاربردهای متنوعی را در صنایع مختلف پیدا کرده اند.
به طور کلی دیافراگم سیل یک ابزار اندازه گیری برای انتقال و کنترل فشار می باشد و از آنجایی که در برابر مواد خورنده مقاومت بالایی را دارند، استفاده از آن ها به ترانسمیترهای مقاوم ترجیح داده می شوند. چرا که می توانند برای انتخاب و خرید مقرون به صرفه تر باشند.
همچنین قبل از خرید و ثبت نهایی سفارش خود باید به موارد بسیار گسترده و نکات مهمی توجه داشته باشید که در این مطلب به بررسی و معرفی اساسی ترین آن ها پرداختیم.

دانلود کاتالوگ محصولات 000

DatasheetPart noDescriptionManufacturer

Type 3271 and Type 3277 Actuators Pneumatic ActuatorsSAMSON

Type 3731-3 with HART® communicationElectropneumatic Ex d PositionerSAMSON

Type 3725 Positioner Electropneumatic PositionerSAMSON

Type 3730-4 ELECTRO-PNEUMATIC POSITIONER (PROFIBUS)SAMSON
پرسش و پاسخ
  • دیافراگم فلنجی : دیافراگم فلنجی در حالت کلی از دو فلنج تشکیل شده است. اگر دقت کنید، متوجه می شوید که بین این فلنج ها یک غشای نازک قرار گرفته است.
  • دیافراگم قوطی : طراحی و نوع ساخت این محصول به صورت اینتگرال می باشند. بنابراین کاملا طبیعی است که دارای محفظه ای باشند که شکل ظاهری آن ها در قالب قوطی باشد.

در پاسخ به این سوال باید گفت که از آنجایی که در برخی از شرایط نمیتوان به راحتی میان فشار سنج و جسم سیال ارتباط کاملا مستقیم ایجاد کرد و در صورت ایجاد چنین ارتباطی ممکن است آسیب ها و خطرات بسیار زیادی وجود آید، بیشتر متخصصان کارخانه ها و پالایشگاه ها ترجیح میدهند که از دیافراگم سیل استفاده نمایند.

آن ها وظیفه دارند تا ابزار اندازه گیری را از محیط اندازه گیری آن به طور صد در صد جدا کنند تا از ایجاد آسیب ها و خطرات احتمالی جلوگیری شود.
انتقال فشار نیز از جمله مهمترین موارد دیگر ی است که میتوان با استفاده از مقیاس اندازه گیری، انتقال فشار را انجام داد.

  • کولینگ المنت
  • شیر سوزنی
  • کلمپ
  • فلنج
  • منیفولد ولو
  • کپیلاری
  • اسنابر

دیافراگم و دیافراگم سیل دو محصول کاملا جداگانه به حساب می آیند و معمولا از دیافراگم سیل در مواردی استفاده میشود که قصد انتقال فشار را داشته باشیم. این در حالی است که لفظ دیافراگمی برای مجموعه ابزار های مختلف برای تشخیص و کاهش خطا در مورد موضوع فشارها در کارخانه ها کاربرد دارد.

مگا کنترل

برگشت پول 100%

پشتیبانی 24 ساعته

پرداخت آسان

خرید مطمئن

پست پیشتاز

ضمانت کیفیت کالا

مطالب پیشنهادی

خبرنامه

برای دریافت آموزش های رایگان در تمامی صنایع کافیست فرم زیر را تکمیل نمایید.
ما هر هفته یک آموزش جدید برای شما ارسال می کنیم.
نام و نام خانوادگی *
این فیلد را پر کنید
ایمیل *
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
تلفن همراه *
این فیلد را پر کنید
سیل شیمیایی سنگان مدل EC
قیمت دیافراگم
سخن آخر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.